Õppekava 2025-2026
MJKeelestuudio MTÜ eelkooli õppekava 2024/2025
Eelkooli eesmärgid:
¨ Anda positiivne koolikogemus
¨ Valmisolek ja soov koolis õppida
¨ Arendada käitumisoskust
¨ Arendada kuulamis, kirjutamis ja lugemisoskust
¨ Arendada sotsiaalseid oskusi
Eelkooli korraldus
Eelkooli õppetöö aluseks on alushariduse raamõppekava põhjal koostatud MJ Keelestuudio MTÜ eelkooli õppekava
Õppetöö algab 2.09.2025 – 27.04.2026
Tunnid toimuvad üks kord nädalas, esmaspäeviti kell 16.30– 18.30
Riiklikel pühadel õppetegevust ei toimu. Õppetöö maht on 4 ainetundi nädalas (u 20 min)
¨ Eestikeel (keel ja kõne)
¨ Matemaatika
¨ Loodus-jainimeseõpetus (mina ja keskkond)
¨ Käeline tegevus
Kõik ained on omavahel lõimitud
Õppetundide vahel on mängupausid.
Eelkooli lõpetamise puhul saab laps tunnistuse
Õppimine on eelkoolis tasuline
Õppetöö on suunatud eesti keelt kui teist keelt kõnelevatele lastele. Õppetöö toimub eesti keeles
Eelkool võtab vastu lapsi vanuses 5-7, kuid tundidest võivad osa võtta ka juba esimeses klassis käivad lapsed.
Rühma suurus on kuni 12 last.
Õppetööd viivad läbi kõrgharidusega kogenud pedagoogid
Õppe-ja kasvatustegevus
¨ Õppetöö kavandamisel ja läbiviimisel on aluseks võetud ainetevahelisel integratsioonil tuginev õpetuse põhimõte.
¨ Lõimime omavahel kõnelemist, kuulamist, vaatlemist, lugemist, arvutamist võrdlemist ja käelist tegevust.
¨ Õpime läbi mängu ja loomingulise tegevuse. Rakendame keelekümbluse metoodikat.
¨ Läheneme igale lapsele individuaalselt ja arvestame nii lapse arengutaset, vanust kui ka eesti keele õppe mahtu ning metoodikat.
¨ Õpim earutlema omandatud teadmiste ja oskuste üle
¨ Seostame uusi teadmisi varasemate kogemustega
¨ Loome tingimusi, et arendada lapse suutlikkust: kavandada oma tegevust, teha valikuid
¨ Eestikeel (keel ja kõne)
- Kasutab kõnes õiget hääldust
- Tunneb huvi lugemise vastu, kirjutamise vastu, on omandanud lugemise ja kirjutamise esmased oskused
- Tunneb huvi lastekirjanduse vastu
- Lapse kõne arengut toetatakse kõikides tegevustes(mängimine, käeline tegevus, liikumine ning igapäevatoimingud)
- Laps õpib rääkima reaalsetes suhtlussituatsioonides,tegutsedes koos täiskasvanuga
- Suuname lapse ettelugemise, dramatiseerimise,ümberjutustamise, joonistamise jm tegevuste kaudu kirjandust mõistma ja hindama
- Mitmekesistame kirjutamise harjutusi, kasutades erinevaidvahendeid, värvusi jmt
- Tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel: arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga
- Saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida
- Suudab oma mõtteid suuliselt kõnes edasi anda
- Jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel,annab edasi põhisisu ja olulised detailid, vahendab oma tundeid
- Kasutab kõnes aktiivselt liitlauseid
- kasutab kõnes kõiki käände- ja pöördevorme ainsuses ja mitmuses
- valdab suhtlemiseks piisavat sõnavara ja suudab vajadusel ise sõnu moodustada
- hääldab oma kõnes ja ette öeldud sõnade kordamisel õigesti kõiki õpitud häälikuid
- tunneb tähti ja veerib kokku 1–2-silbilisisõnu, tunneb kirjapildis ära mõned sõnad;
- kirjutab joonistähtedega 1–2-silbilisi sõnuõigesti järjestatud ühekordsete tähtedega
¨ Eesti keel kui teine keel
- Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgiks on, et laps:
tunneb huvi eesti keele ja kultuuri vastus
- soovib ja julgeb eesti keeles suhelda nii eakaaslaste kui katäiskasvanutega;
- tunneb ära ja saab aru eestikeelsetest sõnadest ning lihtsamatest väljenditest
- kasutab lihtsamaid eestikeelseid sõnu ja väljendeid igapäevases suhtlemises.
¨ Matemaatika
- rühmitab esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrdleb esemete hulki
- järjestab esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal
- tunneb lihtsamaid ajamõisteid ja kirjeldab ning järjestab oma igapäevategevusi
- mõtestab loendamistegevust ja seoseid arvude reas
- mõistab mõõtmistegevust ja olulisemaid mõõtühikuid
- tunneb ja kirjeldab geomeetrilisi kujundeid
- näeb matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.
¨ Loodus-jainimeseõpetus (mina ja keskkond)
- mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult
- omab ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest elukeskkonnas
- väärtustab nii eesti kultuuri, traditsioone kui ka oma rahvuse kultuuri, traditsioone
- väärtustab enda ja teiste tervist ning püüab käituda tervislikult ning ohutult
- väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi
- märkab nähtusi ja muutusi looduses.
¨ Käeline tegevus
- tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest
- kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid,sündmusi ja oma kujutlusmaailma
- vaatleb, kirjeldab ja kujundab ümbritsevat ja tarbeesemeid
- kasutab õpitud joonistamisvahendeid ja -võtteid
- kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt
- vaatleb kunstiteoseid ja kirjeldab nähtut.
Vastuvõtt eelkooli
Vastuvõtt eelkooli toimub registreerimise alusel, kui lapsevanem saadab elektrooniliselt kirja aadressile mjk.koolitus@mail.ee
Õpikeskkond
Eelkooli tunnid toimuvad Jõhvi kesklinnas, aadressil Raudtee 1, II korrus, Õppeklass 203.
Klassis on spetsiaalselt eelkooli õppetööks kohandatud õppeklass, kus on ühekohalised pingid, mida saab vajadusel liigutada, et teha nii individuaalset tööd kui ka rühmatööd.
Klassis on olemas puhas joogivesi, palju valgust,
Õppeklassis on vaip, kus saab teha erinevad õppemänge, piisavalt ruumi, et liikuda
„Liikuvad seinad“, mis aitavad materjali kinnistada, interaktiivne tahvel, printer koos paljundamisvõimalusega
Klassis on õppematerjalide jaoks riiulid
Klassis on olemas riidenagid, kuhu saab üleriidedriputada.
Eelkooli töövahendid
Õppe-ja töövandid on õppetasu sees, neid eraldi õpilanekaasa tundi võtma ei pea. MJ Keelestuudio MTÜ tagab kõikidele õpilasteleõppe-ja töövahendid.
Õpilasel peab kaasas olema vahetusjalatsid
Klassis on olemas joogivesi, soovi korral võib ise kaasavõtta vahepala.
Õppetegevuses kasutame erinevaid paljundatud jakohandatud õppematerjale, õppetöös kasutame liikuvat aabitsat, interaktiivset tahvlit jpm teisi õppevahendeid.
Õppetöös käsitletavad paljundatud materjalid kogutakse kokku õpilase individuaalsesse mappi, õpimapi saab õpilane õppetöö lõppemisel endale.
Lapse tunnustamine
Tagasisidet lapse kohta saab lapsevanem jooksvalt õppetöö käigus.
Tunnustatakse lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid, huvi õppetöö vastu. Õppetöö tulemuslikkus sõltub ka lapse kohalkäimisest, lapse individuaalsusest ja varasematest oskustest ning teadmistest.
.png)